15 tipp a jó alváshoz

Nem lehet elégszer hangsúlyozni a kielégítő alvás szerepét a lelki, szellemi és idegi harmónia megőrzésében. Olyat is hallottam már, hogy valakinek ez jelentette a legfőbb örömöt az életében – persze őt inkább szélsőséges, és nem követendő példaként említem. Annyit mindenesetre érzékeltet, hogy mennyire fontos örömforrás, és mennyire hozzájárul a jó közérzethez. A kielégítő alvás (7-8 óra, lehetőleg éjfél előtt kezdve) hiánya durván felboríthatja a szervezetben a különféle ingerületátvivő anyagok és hormonok egyensúlyát. Ez által hosszabb távon nő a daganatos megbetegedések, a cukorbetegség, az immunhiányos állapotok és az elhízás kialakulásának veszélye. Természetesen a szorongásra és a depresszióra való hajlamot is erősíti. Bár könnyű hozzászokni a kevesebb alváshoz is, amennyiben mégis visszaszokunk a hosszabb alvásra, érzékelni fogjuk, mennyivel jobban vagyunk. Az alváshiány tünetei és következményei nemcsak reggel, hanem a nap közepén is jelentkezhetnek fáradtság, szédülés, koncentráció-zavar és ingerültség formájában.

 

Ezért tehát igencsak fontos mindent megtennünk a pihentető alvás érdekében.

 

KATTINTÁS után olvasható a 15 alvásjavító tipp.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s