6 szimpla stresszoldó tipp

Sokféle bonyolult feszültségoldó módszer van, de szerencsére akadnak egyszerűbbek is. Ki-ki összeállíthatja magának a saját maga által leghatékonyabbnak ítélt technikákat, tevékenységeket, de azért inspirációnak közzéteszek néhányat.

1. „Lesz*rom tabletta” – Szerezzünk be placebót, szőlőcukrot vagy valamilyen cukormentes kis cukrot, töltsük át egy „Lesz*rom tabletta” feliratú dobozba vagy üvegcsébe, és vegyünk be egy szemet, ha szükségét érezzük! Még hatékonyabb, ha a bogyók homeopátiás nyugtatók, csak ilyenkor ügyeljünk az előírásokra (ne tegyük elektromos berendezés, mobiltelefon mellé, illetve kerüljük a mentolos fogkrémet, rágót az alkalmazásakor, ne együnk/kávézzunk fél órán belül).

2. „Tingli-tangli” – Kellékei: (1) egy zenelejátszós mobiltelefon, egy mp3 lejátszó, discman vagy walkman, (2) fej- vagy fülhallgató, (3) kedvünkre való zene. Vonuljunk el egy szobába egyedül, húzzuk be a függönyöket, és képzeljük magunkat bárhová. Kezdődhet a tánc, saját koreográfiánk szerint! Meglepően hatékonyan és gyorsan felszabadítja a boldogsághormonokat.

3. „100-tól 1-ig” – Stresszoldás és alváskönnyítés céljára. Üljünk vagy feküdjünk le, csukjuk be a szemünket, lélegezzünk nyugodtan, és kezdjünk visszafelé számolni 100-tól 1-ig! Ha kevesebb időnk van relaxálni, akkor 50-től 1-ig is megfelel. A lényeg az, hogy csak a számokra koncentráljunk, ne engedjük elkalandozni a gondolatainkat.

4. „Színváltós tárgyak” – Ez a módszer főleg az elalvást segíti, de bármely stresszes helyzetben hatékony lehet, illetve segít kiüríteni az elménket, amikor túlterheltnek érezzük. Hunyjuk be a szemünket, lélegezzünk nyugodtan, és képzeljünk el egy bármilyen tárgyat, valósághűen az összes részletét! Használjuk minden érzékszervünket a fantáziánkkal, vagyis ha a tárgynak van szaga/illata, azt is próbáljuk meg érezni, meg is tapogathatjuk, vagy meg is ízlelhetjük. Ez már idáig is egy önálló stresszoldó és elalvás-könnyítő gyakorlat, de továbbfejleszthetjük azzal, hogy elképzeljük, ahogy a tárgy színei lassan átalakulnak más árnyalattá. Szépen lassan minden részlete átalakul, mondjuk fehérből feketébe, vagy narancsból kékbe. Utána nyissuk ki a szemünket, és érezzük, hogy elménk tehermentesült, felfrissült!

5. „Sziszegés” – Ez egy gyors légzőgyakorlat a stressz és a harag oldására. Vegyünk egy nagy levegőt, és lassan engedjük ki úgy, hogy közben hosszasan “sssssszzz” hangot hallatunk. Háromszor ismételjük, és koncentráljunk arra, hogy kiengedjük a „gőzt”! Még erősebb hatású lehet, ha a karunkat is felemeljük a belégzéskor, és leengedjük a kilégzéskor (akár vállmagasságig, akár fej fölé).

6. “Humorbomba” – Memorizáljunk pár mondatot egy humoros előadásból (próza vagy ének), ami a saját humorérzékünkhöz a legjobban passzol, és stresszes helyzetben adjuk elő a lehető legéletszerűbben, gesztikulálva, hangosan, mozdulatokkal! Robbantsuk vele szét a feszültséget. Pl. “Lábvíz! Kérek egy lavór lábvizet! / De a hőmérsékletére nagyon ügyeljetek! / Ne legyen túl meleg, azaz hogy mégis csak. Meggondoltam magam. / Legyen egy kicsivel melegebb, annál, mint amire azt gondolnátok, hogy én ilyenre gondolok!” (Laár András költeménye).

(Megjegyzés: Depressziósok ne nagyon szedjenek “Lesz*rom tablettát”, mert nekik amúgy is a motivációhiány az egyik fő gondjuk.)

Reklámok

3 responses to “6 szimpla stresszoldó tipp

  1. Tisztet Szerző!
    Érdeklődni szeretnék, hogy a KaSztella sorozat elérhető lesz-e az idén?
    Köszönetel: Ereanore

  2. Köszönöm.
    Akkor alán meg is tudom majd venni is 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s