Édes hortyogás

Avagy újabb praktikák altató helyett

A jó alvással nem lehet eleget foglalkozni, hiszen a szervezetünknek ugyanúgy szüksége van rá, mint a levegőre vagy a táplálékra. Az elalvás és az alvás összetett és rendkívül érzékeny folyamat, így már a legkisebb stressz is hatással lehet rá, talán nem is azonnal, hanem alattomos módon fel-felborítva az ébrenlét-alvás ciklusát, valamint a hormonok egyensúlyát az agyban. Egyesek szinte már csecsemőkoruktól fogva rosszabb alvók, mások bárhol bármikor elalszanak, és az alvásigény életkor és élethelyzet függvényében is változik. Mindenkire érvényes azonban, hogy a munkahelyi robotolás, az anyagi problémák, vagy bármilyen más, sok stresszel járó állapot rossz hatással van az éjjeli kikapcsolódásra. Aki a nappalt csupa kényszer között éli, annak az éjjeli pihenés is kényszerré válhat. Korábban már születtek cikkek ebben a témakörben (lásd az új rovatot az oldal tetején!), sok tanáccsal, de a paletta szerencsére folyton bővül. Mit tehetünk az eddig kipróbált módszereken kívül? Mit próbáljunk, ha az eddigi technikák csődöt mondanak? Hogyan lehet rövid idő alatt elaludni, és tökéletesen kikapcsolódni minden éjszaka?

Javaslatok az egyszerűtől az összetettig a KATTINTÁS után!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s