21-re új nap

Boldog Új Évet Mindenkinek!

Igen ám, de hogyan is legyen boldog? Vagy legalábbis boldogabb?… Az előző cikk tippjei mellé most egy játékos próbát is ajánlanék. Mindaz, ami most vagyunk, részben adottságok, részben viszont szokások összessége. Kis gyakorlással és némi hittel bármit szokássá lehet alakítani (persze reális keretek között). Pici gyerekként is ezt tettük: eljátszottuk, aztán kitartóan gyakoroltunk, míg végül egyre több dologra váltunk képessé. Lehet, hogy most nem tartjuk képesnek magunkat arra, hogy boldogok, egészségesek vagy sikeresek legyünk, de ha újra meg újra eljátsszuk és közben érzelmileg őszintén átéljük az ilyen létállapotokat, akkor beépülhetnek a személyiségünkbe. A vonzás törvénye szerint ezzel bevonzzuk a vágyaink, céljaink beteljesülését is. Ha elsajátítjuk az örömteli életérzést, beépül, és olyan embereket vonzunk magunkhoz, akik ezt erősítik bennünk. Ha megtanulunk „gazdagul” érezni és gondolkodni, akkor olyan lehetőségeket vonzunk be, amelyek gazdagítanak, gyarapítanak. Ha begyakoroljuk az egészséges létállapotot, szervezetünk javarészt ezt a parancsot fogja követni.

Egyes kutatások szerint egy új szokás kialakulásához 21 nap kell. Ha ez így van, akkor mostantól mindössze három hétig kell kitartanunk, azaz minden nap úgy tennünk, mintha már el is értük volna az áhított állapotot. (Ha nehezen megy, minden napra beiktathatunk egy meghatározott időtartamú szünetet, amikor kiadjuk magunkból a negatív érzéseket.) A 22. napra már a személyiségünk része lesz az új képesség vagy tulajdonság. Ha valamit beépítünk az életünkbe, – pl. napi fél óra testmozgást -, akkor a 22. napra talán már nem is tudunk nélküle létezni. Ha viszont valamit száműzünk, például a dohányzást, nem tudom, elég-e a három hét, de veszítenivalónk itt sincs. Ha beválik a 21 napos tréning, akkor ünnepeljük meg az eredményt, örüljünk neki, és ne keressünk rögtön további problémákat, amelyeken felül kéne emelkedni. Minden új szokás beépítése nagy teljesítmény, lényünk egy részének újjászületése.

.

(A 21 nap elmélete elsődlegesen Maxwell Maltz-tól származik, aki 1960-as könyvében, a Psycho-Cybernetics-ben tette közzé kutatásait. További értekezések erről ITT és ITT. Más kutatások inkább 66 napban állapították meg az új szokások kialakulásának időtartamát – lásd pl. ITT és ITT -, de egyelőre ne vegyük el a saját kedvünket a kísérletezéstől, a hosszabb módszerrel még ráérünk.)

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s