“Mostan színes tintákról álmodom…”

Rajzterápia a káros stressz csökkentésére

„Képzeld el, hogy néz ki a szorongás/harag/bánat! Mekkora? Milyen színű? Részletesen, érzékletesen képzeld magad elé!” Ilyen utasítások gyakran hangzanak el pszichoterápiás üléseken, és a páciens rendszerint valamilyen lényt – szörnyet, szörnyikét – képzel el. Hasznos ez a gyakorlat, hiszen ha megszemélyesítjük a tudat alatt ható félelmeket, szorongásokat, fájdalmakat és a dühöt, ezek az érzések megfoghatóvá, megfogalmazhatóvá válnak, és ez által kezelhetőbbé is. Nem kell alattomosan kísérteniük minket, nem kell testi (vagy testinek tűnő) tünetekkel figyelmeztetniük minket a létezésükre, hanem felismerhetjük és elismerhetjük őket, létjogosultságot adhatunk a létezésüknek, és megtanulhatunk együtt élni velük – vagy épp nélkülük folytatni az utunkat.

Ennek a megszemélyesítésnek egy másik technikája a rajzterápia. Itt is a tudattalanból, illetve az álmokat, intuíciót őrző jobb agyféltekéből hívjuk elő a képeket, amelyek így a másik agyfélteke számára is érthetőbbé, feldolgozhatóbbá válnak. A kreatív, vizuális vagy művészi beállítottságú embereknek ez a módszer testhezállóbb lehet, mint a sport, a légzőgyakorlat vagy meditáció. De hogyan gyógyítsuk magunkat rajzolással otthon?

Az 5 lépés a KATTINTÁS után!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s