Apróságok

Stresszoldó tárgyak és eszközök

Stress_balls

deviantartgear.deviantart.com

Megszoktuk, hogy alszunk, felkelünk, eszünk, tisztálkodunk, járunk, közlekedünk, dolgozunk, házimunkát végzünk, majd este otthon kicsit lazítunk, lefekszünk, és kezdődik elölről az egész… Elvileg bármelyik mozzanatban csökkenthetjük a stresszt valami aprósággal, és így az egész rendszert és körforgást javíthatjuk. Hasznos ajándéktippeket is találhatunk a felsorolásban!

Memóriapárna – Az éjszakai pihenésünk minőségét nagyban befolyásolja a párnánk is. A memóriahabos párnákat arra találták ki, hogy felvegye a nyakunk és a fejünk formáját, megfelelő alátámasztást biztosítson, és így tehermentesítse a fej, a nyak, a váll és a hát izmait. Így elkerülhető, hogy “elfeküdjük a nyakunkat”, és jobb lesz fejünk vérellátása. Fontos, hogy ne 1-2 ezer forintos szivacsot vegyünk, hanem memóriahabosat.

Levendulazsák – Szintén az éjjeli nyugalom mélyítésére használható az ágyunk közelében (éjjeliszekrényen, párna alatt) elhelyezett, szárított levendulát tartalmazó zsák. Kombinálható más nyugtató illatú növényekkel, például citromfűvel vagy kamillával.

Zselés talpbetét – Az sem mindegy, miben és hogyan szaladgálunk, amikor a dolgunkat intézzük. A zselés talpbetéteket arra találták ki, hogy csökkentsék járás közben a lábat érő stresszt, enyhítsék az ellenállás keménységét.

Fejmasszírozó – Bármikor használható a nap folyamán, de elsősorban talán a munka szüneteiben hatásos. Úgy néz ki, mint egy lefelé nyitott habverő, és a fejbőr számos pontját stimulálja egyszerre, ami lazít és frissít is.

Stresszlabda – Általában gumiból készülő  labda, amelynek nyomogatásával kiadhatjuk magunkból a munka közben felgyülemlett feszültséget. Ha nincs a labdán mosolygós vagy viccesen grimaszoló arc, alkoholos filccel rajzolhatunk rá.

Matrica – Válasszunk egy olyan matricát, amely számunkra megnyugtató, békés motívumot mutat. Ez lehet akár csak egy szín is, a személyes relaxációs árnyalatunk. Ragasszunk ilyen matricákat olyan tárgyakra, amelyek kellemetlen stresszt okoznak számunkra, például a karóránkra vagy a monitorra. Eleinte, amikor ránézünk a matricára, mondjuk magunkban: “Nyugalom”. Később ez az érzés berögzül, és (akár matrica nélkül is) enyhíti a környezet vagy a tevékenység stressz-szintjét.

Masszázseszközök – Estére, a vacsora utáni megpihenésre ajánlhatók a különféle masszírozó eszközök. Ilyenek a hátizmokhoz való shiatsu-párnák, amelyekben (áram hatására, természetesen) masszírozó gömbfelületek forognak, vagy a felragasztható tapadókorongos készülékek. A lábfejünkkel különféle formájú talpmasszírozókat görgethetünk.

Fürdőolajok – Sokféle relaxáló fürdőolaj található a boltok polcain, de magunk is készíthetünk ilyeneket valamilyen bázisolaj (pl. mandula) és illóolajak segítségével.  Kifejezetten ellazít fürdés közben a levendula, a kamilla, a citromfű, a muskotályzsálya, a rozmaring, a jázmin és a szantálfa.

Kinek milyen ötlete van még? Segítsünk egymásnak!

Reklámok

One response to “Apróságok

  1. Létezik még HŰSÍTŐ SZEMMASZK, az is olyan párnaszerű, gumiszerű, zselés valami. Akár relaxálásnál, akár fürdésnél fel lehet tenni, de reggel a karikák eltüntetésére, este pedig a szemfáradtság ellen jó. Aztán van CSUKLÓTARTÓ ZSELÉS EGÉRPADHOZ. A számítógéppel dolgozó embereknek könnyen elfárad a kezük, és ez ugye visszahat az agyunk működésére is. Ez a puha eszköz tartja a kezünket az egér használata közben, és az ínhüvelygyulladást is segít elkerülni. Meg eszembe jutott még a VÍZIPIPA, állítólag jó ellazulás… 😀

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s