Ujjnyi békesség

A legegyszerűbb relaxációs technikákhoz Maroknyi_bekeelegendő csak és kizárólag a kezünk vagy néhány ujjunk is, ha éppen úgy érezzük, kezd rajtunk eluralkodni a feszültség (és ennek most nincs semmilyen erotikus felhangja). Szinte minden ősi hagyományban, például a jógában is találhatunk jelzésértékű kéztartásokat és mozdulatokat, amelyeknek számunkra nagy jelentősége, akár komoly lelki hatása is lehet. Minél inkább rátalálunk a saját kis stresszoldó rituálénkra, és minél többször gyakoroljuk meggyőződéssel, annál hatékonyabbá válik idővel.

Mielőtt néhány szimpla kéz-/ujjtrükköt sorra vennénk, szögezzük le, hogy a stressz-elsősegély legfontosabb pontja a figyelem tudatos irányítása semleges vagy pozitív dolgokra (elvonatkoztatás), a második lépés pedig a légzés rendezése. Ezek nélkül akármilyen pontot nyomunk vagy testtartást veszünk fel, nem leszünk képesek kilépni a feszült helyzetből. Az utóbbira egy hatékony módszer például a 3-6 szabály, amikor három másodpercig tart a belégzés, és hat másodpercig a kilégzés. Ezt jó pár percig végezzük. Nyugtató hatékonyságát fokozhatjuk a belégzés utáni és kilégzés utáni, rövid szünetek beiktatásával.

És akkor 6 tipp mágikus ujjtartásokra és kézmozdulatokra a KATTINTÁS után!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s