Láss benne mást!

Vizualizációs technikák segítségével felismerjükTukor és leküzdhetjük negatív érzéseinket, semlegesíthetjük a félelem, düh és szomorúság hatásait. Sokan érezhetnek késztetést, hogy azonnal egy szebb jövőt vagy álomképeket programozzanak maguknak, de érdemes tudni, hogy amíg egy-egy jelenbeli aggály – fennálló konfliktus, múltbeli emlék, jövőre vonatkozó kétség – nem hagy bennünket nyugodni, addig nem tudunk a talapzatra pozitívabb jövőt építeni.

A TÜKÖR több terápiás módszer alapgyakorlata ilyen vagy olyan formában, de egyes harcművészeti ágak is régóta használják. A negatív lelki tartalmak felismerésére és átalakítására szolgál. (Van, ahol papírlap helyettesíti a tükröt.)

Csukjuk be a szemünket, és lélegezzünk mélyen, nyugodtan. Ezután kezdjünk el visszafelé számolni háromtól nulláig, és minden számolásnál szívjuk be és fújjuk ki a levegőt. Képzeljük magunk elé a számokat, és amikor a nullához érünk, nagyítsuk ki a számot, és alakítsuk tükörré. Lassan engedjük rá a problémánkat az üvegfelületre, és hagyjuk megjelenni. Feltűnhet hirtelen és kontrasztosan, de akár fokozatosan is, mintha egy kertbe sétálnánk be, ahol csak lassan oszlik szét a köd. Engedjünk utat az ösztönös asszociációknak. Ha például az a gondunk, valaki miatt nehéz anyagi helyzetbe kerülünk, elképzelhetjük az illetőt egy szökőkút tetején, amelyből ömlik a folyékony arany, és eltűnik a lefolyóban.

Ismét vegyünk egy nagy levegőt, és miközben kilélegzünk, a bal kezünkkel töröljük le a képet jobbról balra. Ez az irány azt jelzi, hogy a jelenből a múltba toljuk a dolgot, vagyis lezárjuk.

Végül fordítsuk meg a tükröt, és képzeljük rá az előző kép pozitív változatát! Például az aranyat ontó szökőkút helyett ládákba rendezett érméket, és az illető személyt a szökőkút mögött, ahogy mondjuk rózsákat nyeseget, vagy valami más módon teszi hasznossá magát. Ezt a képet aztán a jobb kezünkkel töröljük balról jobbra, mert ez a jövőbe küldés iránya.

Vegyünk egy nagy levegőt, fújjuk ki lassan és erősen, majd nyissuk ki a szemünket!

Egyszerre mindig csak egy problémát jelenítsünk meg, és ha lehet, egy nap csak egy ilyen gyakorlatot végezzünk, mert a (tudat alatti) tisztuláshoz idő kell. A gyakorlat hatékonysága érzékletességgel fokozható, vagyis ha nemcsak a látványra koncentrálunk, hanem minden érzékszervünkkel valósnak fogjuk fel a jelenetet: hangokat, szagokat, hőmérsékletet, esetleg érintési érzeteket is megjelenítünk. Azzal is mélyíthető a hatás, ha különféle egyéb, spontán módon megjelenni kívánó tartalmat is beleengedünk a képbe, amelyeket nem tudunk értelmezni – de nem is kell racionálisan elemeznünk, hiszen a negatív elemek törlése és a pozitívak jövőbe küldése ettől függetlenül is működni fog. Arra azért ügyeljünk, hogy a jövőbe küldött képben ne szerepeljenek ártalmas elemek, sem magunkra, sem másokra nézve. Olyan megoldást keressünk, amelyek maradéktalanul jó érzéssel töltenek el, nem tartalmaznak bosszút vagy hasonlót, és a kellemes lelkiállapotot is próbáljuk minél mélyebben átélni.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s