Önmasszázs

A masszázs mély relaxációt idézhet elő, és ahogy az izmaink ellazulnak, úgy simulnak ki megfeszült, görcsbe rándult idegeink is. Ha nincs pénzünk profi masszőr szolgáltatásaira, vagy időnk nincs elmenni egy wellnessközpontba, akkor kipróbálhatunk néhány önmasszázs technikát is az otthonunk kényelmében. Bár az akupresszúra tudománya ésnéhány keleti irányzat komplett rendszert kínál az önmasszázshoz – mint például a shiatsu és a do-in -, az alábbiakban egyszerűbb alternatívák szerepelnek. Néhány fogás, néhány nyomás, és a stressz észrevehetően enyhül!

(Vegyük figyelembe, hogy bőrgyulladások és bizonyos betegségek ellenjavalltak lehetnek az önmasszázsnál!)

Fejbőr-masszázs: Rakjuk a hüvelykujjunkat a fülünk mögötti csontra, és terítsük szét az ujjainkat a fejünk tetején! Mozgassuk előre-hátra a fejbőrünket, az ujjainkkal körözve, legalább 15-20 másodpercig, és igény szerint ismételjük.

Szempihentetés: Hunyjuk be a szemünket, és rakjuk a gyűrűsujjaink begyét a szemöldökünk alá, az orrnyereg két oldalára. Lassan nyomjuk egyre erősebben 5-10 másodpercen keresztül, majd engedjük el. Ismételjük kétszer-háromszor.

Szinusz-lazítás: Rakjuk a mutató- és középső ujjunk begyét az orrnyergünkre, és lassan csúsztassuk le őket az orrunkon. Onnan kanyarodjunk fel a pofacsonton keresztül a külső szemzughoz.

Vállkényeztetés: Rakjuk rá a jobb karunkat a bal vállunkra, és körkörös mozgatás közben nyomjuk erősen a lapocka fölötti izmot. Ismételjük meg a másik oldalon.

Kézmasszázs: Mivel a kézen (akárcsak az arcon, a fülön és a talpon) leképeződik az összes szervünk, az egész testet regenerálhatjuk a kéz és az ujjak alapos átmasszírozásával. Pszichés kimerültség és/vagy labilitás esetén két pontot emelhetünk ki: a szívpontot és az energiapontot. A szívpont stimulálása kifejezetten a félelmek és az idegesség enyhítésére szolgál: a kisujjon, a köröm alatt, a körömágy tövénél találhatjuk meg. Az energetizáló pont a tenyér közepén található, az úgynevezett szívvonal (középső tenyérránc) utolsó harmadánál, vagyis a gyűrűsujj vonalában. Ennek a pontnak a nyomásával megszüntethetjük a fáradékonyságunkat.

Lábmasszázs: Üljünk egy székre, vagy a földre, és helyezkedjünk el kényelmesen! Használhatunk valamilyen testápolót vagy masszázsolajat. Helyezzük az egyik lábat a másikra. Lágyan simogassuk végig a lábfej felső részét a lábujjaktól a bokáig. Ezután masszírozzuk meg a talpat is: szorítsuk ökölbe a kezünket, majd körkörös mozdulatokkal haladjunk végig a talpon. Ezek után vegyük kezünkbe – és kezelésbe – a lábujjakat, egyenként. Nyomkodjuk meg, finoman forgassuk meg és nyújtsuk is meg az összes lábujjat. Simítsuk végig erőteljesen a boka környékét az ujjaink hegyével, aztán hasonló mozgással haladjunk vissza a lábujjak felé. Ismételjük meg az egészet a másik lábfejen is.

A lábmasszázs másik hatékony válfaja a természetben való séta mezítláb, füvön, apró kavicsokon, vízben vagy homokon.

Inspiráció és ajánlott irodalom:

http://helpguide.org

http://massagetherapy.suite101.com

http://stressz.bioenergetikus.hu

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s