50 nyári frissítő-stresszoldó tipp

Ezúttal a bevezetőben nem szaporítom a szót, mivel egy igen hosszú lista következik. A játék a következő: aki túlhajszoltnak, kiégettnek érzi magát, találomra írjon fel három számot 1 és 50 között, majd keresse ki a megfelelő számú tippeket a listából, és próbálja ki őket! Hetente vagy havonta többször is megismételhetjük a gyakorlatot, így a készlet egész nyárra kitarthat. A legfontosabb persze az, hogy ha végre már egyszer szabadságon vagyunk, tudatosan szánjunk időt a pihenésre, a kikapcsolódásra, a regenerálódásra!

Az 50-es lista:

1. Olvassuk el azt a könyvet, amelyik gyerekkorunkban a kedvencünk volt.

2. Cseréljük le a délelőtti kávénkat egy pohár ginszengteára (ha nem ellenjavallt, például nem vagyunk várandósak). Az anyagcsere fokozása mellett így az idegességet is enyhíthetjük.

3. Háromszor egy nap végezzünk intenzívebb mozgást 10 percen keresztül. Ehhez ideális a kutyasétáltatás, de akármilyen mozgás megteszi. Betehetjük a fülünkbe a kedvenc zenénket, és körbe is táncolhatjuk a lakást.

4. Húzzuk ki magunkat az íróasztalnál, és engedjük le a vállunkat! Így több oxigénhez jutunk.

5. A nyárral nem törődve készítsünk el egy nagyon fontos személynek már most a karácsonyi ajándékát.

6. Cseréljük le a sós-édes rágcsálnivalót zöldségre, gyümölcsre vagy magvakra!

7. Tartsunk a munkahelyi asztalunk alatt egy golflabda méretű labdát, és mezítláb görgessük minden irányba egymás után mindkét lábunkkal!

8. Húzzuk ki magunkat ülés közben, fonjuk össze ujjainkat a tarkónkon, finoman feszítsük hátra a könyökünket. Ezután közelítsük elől egymáshoz a könyököt és hajtsuk kicsit le a fejünket. Ismételjük párszor! Így megnyújthatjuk a felső háti izmokat és a mellizmokat.

9. Esténként kortyoljunk el egy-egy deci minőségi vörösbort. Ezzel nemcsak a feszültséget csökkentjük, hanem a szívünkkel is jót teszünk. Még jobb, ha közben az erkélyen tücskök ciripelését tudjuk hallgatni.

10. Elalvás előtt írjuk le a bennünket foglalkoztató gondolatokat és érzéseket egy jegyzetfüzetbe vagy naplóba.

11. Munka közben szóljon a háttérben halk, kellemes klasszikus zene. A legtöbb kísérlet szerint a szervezetre (nemcsak emberekére, állatokéra is) ez a műfaj van a leginkább harmonizáló hatással.

12. Hívjuk fel azt a barátunkat, aki elsőként eszünkbe jut, olyankor, amikor valószínűleg ő is ráér, és beszélgessünk szabadon. Használjuk ki az ingyenes internetes lehetőségeket!

13. Végezzünk izometriás gyakorlatokat! Ezek abból állnak, hogy erősen nekidőlünk valaminek, rátámaszkodunk valamire, és az adott izomcsoportot megfeszítjük. Például az alkarunkkal megpróbáljuk szétfeszíteni az ajtókeretet, vagy ülve a talpunkat nekifeszítjük a padlónak. Utána mindig lazítsunk, nyújtsunk.

14. Nézzük olyan műsort vagy olvassunk olyan cikkeket, amelyek távoli helyeket és kultúrákat mutatnak be. Persze válasszunk tetszetőset, és addig feledkezzünk el a környezetünkről, aktuális helyzetünkről.

15. Menjünk fel egy hegy tetejére, és meditáció gyanánt merüljünk el a kilátásban.

16. Ússzunk vagy üljünk gyógyvízbe! Otthon is készíthetünk relaxáló sós fürdőt, sőt otthon még mécseseket is gyújthatunk vagy szirmokat is szórhatunk a vízbe.

17. Ebédeljünk együtt több régi baráttal valahol a városban, egy mindenki számára könnyen megközelíthető helyen!

18. Naponta legalább háromszor csináljunk kereszthuzatot, akár otthon, akár a munkahelyen.

19. Írjunk levelet valakinek, akit régen láttunk, és koncentráljunk a pozitív emlékekre.

20. Keressünk fel valamilyen lenyűgöző építészeti alkotást vagy műemléket. Menjünk el múzeumba, kiállításra csak úgy gyönyörködni.

21. Egy-egy napig gondoskodjunk valakiről, akiről nem szoktunk! Vásároljunk be neki, segítsünk nála rendet rakni vagy kitakarítani, és közben beszélgessünk vele.

22. Zuhanyozás közben, ha hajat is mosunk, tegyük a tenyerünket a fejünkre, és ujjainkkal ragadjuk meg a hajtövünket. Fájdalmasnak hangozhat, de valójában stresszoldó hatású, ha meghúzzuk és elengedjük a tincseinket. Utána kis körökben masszírozzuk meg a fejbőrt.

23. Főzzük meg hétvégén egy másik kultúra ételkülönlegességét.

24. Igyunk felturbózott jeges teát: a langyos teába tegyünk mézet, citromot és gyömbért, majd hűtve fogyasszuk.

25. Nézzünk valamilyen mulatságos műsort, színdarabot, hallgassunk szórakoztató hangoskönyvet.

26. Nézzünk meg élőben egy sporteseményt, valamilyen mérkőzést.

27. Együnk meleg levest – kevésbé fogunk izzadni a melegben is, plusz remek stresszoldó.

28. Piknikezzünk eddig ismeretlen helyeken.

29. Rajzoljuk le a lakást, házat, ahol élünk – belülről vagy kívülről.

30. Hívjuk össze a barátokat vagy a családot, és társasjátékozzunk.

31. Sport gyanánt játsszunk másokkal együtt valamilyen csapatjátékot.

32. Gyújtsunk illatgyertyát, füstölőt vagy aromamécsest frissítő citrusaromákkal.

33. Biciklizzünk nyugodtabb helyeken a szabadidőnkben.

34. Tervezzünk meg részletesen egy nyaralást, amit szeretnénk a jövőben megvalósítani.

35. Amennyire lehet, kapcsoljuk ki a számítógépet, a tévét és a telefont a szabadidőnkben! Egyrészt ezek szükségtelenül is lefoglalják az agyunk különféle területeit, másrészt kimerítik a szemet.

36. Töltsünk több időt a háziállatainkkal, vagy ha nekünk nincs, másokéval.

37. Dobjunk ki néhány régóta őrizgetett tárgyat, amire már biztosan nincs szükségünk, csak foglalja a helyet. Ha valaki örülne neki, ajándékozzuk el.

38. Méregtelenítsük a szervezetünket egy-két napig. Együnk csak gyümölcsöt és zöldséget, igyunk sok vizet. Már az is sokat segít, ha a cukor és az egyéb fehér élelmiszerek (liszt, rizs) mennyiségét csökkentjük.

39. Keressünk egy témát, ami érdekel, olvassunk utána és gyakorlatban is próbáljuk ki. Például gyűjtsünk ásványokat, termesszünk valamilyen növényt, varrjunk vagy szereljünk meg valamit magunknak, készítsünk szappant, gyertyát stb.

40. Írjuk le a fő gondjainkat, és egy bölcs kívülálló személy szemszögéből próbáljunk pozitív – vagy legalábbis reális – megoldásokat találni rájuk.

41. Üljünk le egy folyó vagy patak partjára, és egyszerűen figyeljük a víz sodrását.

42. Segítsünk egy gyereknek babaházat építeni, találjunk helyet benne mindenféle tárgynak.

43. Fogalmazzuk bele minden problémánkat egy imába, és kérjünk erőt és segítséget a megoldásukhoz.

44. Masszíroztassuk meg a hátunkat.

45. Feküdjünk le egy pokrócon a fűbe egy kellemes, félárnyékos helyen, és nézzük az eget, a felhők vonulását.

46. Figyeljünk a légzésünkre! Hunyjuk be a szemünket, és lélegezzünk be három másodpercen át, kifelé pedig öt másodpercen át. Legalább egy percig végezzük.

47. Tanuljunk meg valamilyen új hangszeren játszani.

48. Biliárdozzunk, bowlingozzunk, esetleg próbáljunk valami szabadtéri sportot, mint a lovaglás vagy az íjászat.

49. Alkalmazzunk egy gyors kézmasszázst! A hüvelyk- és mutatóujjunkkal masszírozzuk meg a másik kezünk hüvelyk- és mutatóujja közötti puha területet, majd cseréljünk! Ezután masszírozzuk át az ujjakat, ízületeket körkörös mozdulatokkal, végül húzzuk meg enyhén egyenként az összes ujjunkat! Egy levendulaolajat tartalmazó krémmel még frissítőbb és nyugtatóbb hatás érhető el.

50. Fejlesszük vizualizációs technikánkat, használjuk a fantáziánkat! Képzeljünk el egy nem létező épületet vagy települést a lehető legrészletesebben, mintha benne járkálnánk.

.

Inspiráció és ajánlott oldalak:

http://www.active.com/mindandbody/articles/31_Ways_to_Relax_in_10_Minutes_or_Less.htm

http://www.thedailymind.com/stress/100-ways-to-relax-unwind-and-loosen-up/

http://www.dumblittleman.com/2009/01/40-ways-to-relax-and-recharge-your.html

http://workawesome.com/general/ways-to-relax-after-work/

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s